کد خبر: ۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
print send
در اين روز گزارش های طرح کلان ملی «توسعه فناوری های کليدی طراحی و ساخت موتور توربوفنIR59-MT-1A» از سوی دبيرخانه طرحهای کلان ملی دانشگاه علم وصنعت ايران تحويل نماينده سازمان صنايع هوايی گرديد.
استادیاران: گزارش های فاز اول طرح کلان ملی موتور هواپيما، به نماينده شورای عتف و سازمان بهره‌بردار تحويل شد.
روز چهارشنبه شانزدهم ارديبهشت ماه سال 1394، مهندس زارعان (نماينده سازمان صنايع هوايی ايران)، به عنوان نماينده شورای عتف و سازمان بهره‌بردار در پژوهشکده توربين گاز دانشگاه علم وصنعت ايران حضور يافت. در اين روز گزارش های طرح کلان ملی «توسعه فناوری های کليدی طراحی و ساخت موتور توربوفنIR59-MT-1A» از سوی دبيرخانه طرحهای کلان ملی دانشگاه علم وصنعت ايران تحويل نماينده سازمان صنايع هوايی گرديد.
در اين جلسه، مهندس زارعان(نماينده سازمان صنايع هوايی و رئيس دفتر برنامه طرح کلان ملی توسعه فناوری‌های کليدی طراحی و ساخت هواپيماي150 نفره)، دکتر مرتضی منتظری (مدير طرح کلان ملی موتور هواپيما و رئيس پژوهشکده توربين‌ گاز)و دکتر تقوی(مدير دفتر طراحی و عضو هيات علمی دانشکده مهندسی مکانيک) حضور داشتند. مهندس زارعان در جلسه دريافت گزارش‌های طرح مذکور گفت: دانشگاه علم وصنعت ايران به عنوان مجری و محور بخش موتور اين طرح کلان ملی بوده و توانسته است طراحی مفهومی موتور توربوفن را با موفقيت به اتمام برساند. بررسی اسناد و مدارک و تاييد آن در سازمان طراحی، نشان می دهد اين طرح دارای پيشرفت بسيار خوبی بوده است. البته از زمان بندی اوليه طرح عقب هستيم که علت اين عقب ماندگی، عدم تامين اعتبارات مورد نياز طرح بوده است و برنامه ما در سال جاری انشاءا... تامين اعتبار جهت به اتمام رساندن فاز طراحی مقدماتی اين پروژه می‌باشد.
وی در ادامه افزود: اگر بتوانيم طراحی اين موتور را به نيازهای ديگر کشور مثلا در حوزه نفت و گاز و نيروگاه ‌های گازی وصل نموده و گره بزنيم، اقدام بزرگی صورت گرفته است. دانش حاصل از اين امر، نياز چند وجهی کشور را پوشش داده و انشا‌ء الله با پوشش کلی اين موتورها، کشور وارد حوزه و يا باشگاه سازندگان موتور در اين زمينه خواهد شد. اين طرح در طرح‌های کلان ملی جزو طرح‌های اولويت‌ دار بوده و از اهميت بالايی برخوردار است.
در ادامه اين جلسه، دکتر منتظری، گفت: برای انجام اين طرح کلان ملی، پژوهشکده توربين گاز در دانشگاه علم و صنعت ايران تشکيل و ساختار لازم برای انجام فعاليت های طراحی و توسعه فناوری های کليدی موتور هواپيما ايجاد شده است. وی افزود: در طرح موتور هواپيما تاکنون بيش از 24 نفر از اعضای هيات علمی دانشگاه علم وصنعت ايران و ديگر دانشگاه‌ها، 15نفر از فارغ التحصيلان کارشناسی ارشد و دکتری، بيش از 13 دانشجوی دکتری، 24 دانشجوی کارشناسی ارشد و متخصصينی از صنعت همکاری نموده‌اند.
دکتر منتظری گفت: اکنون فاز طراحی مفهومی به اتمام رسيده و طراحی مقدماتی در فاز دوم در حال انجام است. وی گفت: از ويژگی‌های اين طرح، برنامه‌ريزی برای حمايت از فعاليت‌های تحقيقاتی در دانشگاه می‌باشد و افزود: از جمله اين اقدامات، حمايت از پايان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری و برگزاری همايش های تخصصی و برنامه‌ريزی‌ برای حمايت از انتشارات و توسعه همکاری های بين المللی است.
رئيس پژوهشکده توربين‌ گاز گفت: محور انجام اين فعاليت ها شناسايی و توسعه فناوری های کليدی در طراحی و ساخت موتور هواپيما می‌باشد و در انجام اين طرح، توجه به اخذ گواهينامه معتبر نيز مورد توجه قرار گرفته است.
nesws
نظر شما
nesws
نام:
ایمیل:
* نظر:
nesws
آخرین اخبار
nesws
nesws
پر بیننده ترین عناوین
nesws